Komunitný pracovník KC

Aktualizované: 27 júna, 2024

Náplň práce

Charakteristika práce komunitného pracovníka KC

Úlohou komunitného pracovníka KC je spájať ľudí, učiť ich formulovať potreby, ciele, podporovať ich v hľadaní zdrojov, facilitovať ich rozhodovanie o prioritách, mediovať riešenie konfliktov, moderovať verejné stretnutia, prepájať jednotlivé skupiny a učiť ich presadzovať svoje ciele.

Komunitný pracovník vykonáva činnosti:

  • pravidelne mapuje potreby a zdroje v lokalite a jej komunitách, vyhodnocuje a spracováva zistenia z mapovania;
  • pravidelne navštevuje lokality za účelom získavania relevantných informácii o identifikovaných potrebách a zdrojoch;
  • pravidelne sa zúčastňuje na rozhodovacích a strategických schôdzkach v lokalitách (obecné/mestské zastupiteľstvo, komunitné rady, okrúhle stoly a pod.);
  • iniciuje a facilituje verejné zhromaždenia, rozhodovacie a strategické stretnutia v lokalitách;
  • poskytuje pomoc a podporu členom komunít pri formulácii potrieb a cieľov z nich vychádzajúcich, analyzuje problémy;
  • sprostredkováva informácie o potrebách, cieľoch a problémoch komunít medzi ich zástupcami a zástupcami relevantných inštitúcii na lokálnej, prípadne regionálnej úrovni;
  • poskytuje súčinnosť pri strategickom plánovaní rozvoja komunít a lokalít;
  • poskytuje súčinnosť pri strategickom plánovaní rozvoja KC (jeho činnosti) v nadväznosti na zistené potreby a problémy;
  • spolupracuje s odborným manažérom KC pri sieťovaní inštitúcií a organizácií relevantných pre komunitu a jej ciele;
  • realizuje evaluáciu dosahovania cieľov stanovených pre oblasť komunitnej práce v KC;
  • mobilizuje, buduje a sieťuje vnútorné zdroje komunít (napr. prostredníctvom tvorby komunitných rád, pracovných skupín a pod.), spolupracuje s nimi;
  • buduje dobrovoľnícke kapacity a spolupracuje s dobrovoľníkmi;
  • posilňuje znalosti obyvateľov lokalít a podporuje ich pri aplikácii získaných znalostí v prospech komunity ako celku;
  • plánuje a realizuje komunitné aktivity, verejné zhromaždenia;
  • koordinuje realizáciu naplánovaných stratégií;
  • identifikuje tematické okruhy potrebného vzdelávania či inej formy zvyšovania kompetencií obyvateľov lokality;
  • dokumentuje parciálne výstupy celého procesu komunitnej práce;
  • zúčastňuje sa na pravidelných poradách zamestnancov;
  • zúčastňuje sa pravidelných porád s príslušným regionálnym koordinátorom
  • spolupracuje s odborným konzultantom  a vykonáva iné činnosti, ktoré vyplynú z aktuálnych potrieb počas realizácie NP.

Koho hľadáme

Kvalifikačné predpoklady na pozíciu komunitný pracovník KC sú:

1.    VŠ I. stupňa, alebo

2.    SŠ vzdelanie s maturitou a 1 rok skúseností v sociálnej oblasti, alebo

3.    študent SŠ s maturitou a 3 roky skúseností v sociálnej oblasti.

 Splnenie požiadavky praxe sa preukazuje potvrdením od zamestnávateľa, prípadne iným hodnoverným dokladom, napr. pracovnou zmluvou, pracovnou náplňou, pracovným posudkom, potvrdením o zamestnaní, dohodou a pod. V prípade skrátených pracovných úväzkov je potrebné preukázať, že súčet odpracovaných pracovných hodín zodpovedal počtu pracovných hodín v plnom pracovnom úväzku.

Ďalšie výberové kritériá na pozíciu komunitný pracovník KC sú:

·        Znalosť slovenského jazyka.

V prípade, že na základe výberových kritérií komisia vyhodnotí viacerých uchádzačov ako vhodných na obsadzovanú pozíciu, komisia posudzuje doplňujúce výberové kritériá:

  • osobnostné predpoklady:  empatia; flexibilita; schopnosť zvládať náročné situácie spojené s výkonom povolania; schopnosť kooperácie a vedenia tímu; komunikačné zručnosti; organizačné zručnosti; schopnosť alternatívnymi formami riešiť konflikty; motivácia pre prácu vo vylúčených komunitách/lokalitách; schopnosť ostať neutrálny; schopnosť rozpoznať konflikt záujmov; orientácia na cieľ a ďalšie,
  • znalosť konkrétnej komunity a cieľovej skupiny (pobyt vo vylúčenej komunite/lokalite, jeho dĺžka a podobne),
  • skúsenosti s prácou s cieľovou skupinou, napr. pôsobenie v sociálne vylúčených komunitách alebo v komunitách ohrozených sociálnym vylúčením v rámci poskytovania sociálnych služieb, komunitných aktivít, dobrovoľníckych alebo misijných aktivít,
  • znalosť jazyka cieľovej skupiny (rómsky, maďarský a podobne),
  • práca s PC na základnej/užívateľskej úrovni (Microsoft Word, Microsoft Excel, práca s internetom),
  • základné administratívne zručnosti,
  • osobný záujem priebežne sa vzdelávať v odbornej problematike a pod.,
  • odporúčania a pracovné hodnotenia od predchádzajúcich zamestnávateľov alebo od organizácií, s ktorými uchádzač spolupracoval.

Každý úspešný uchádzač na pozíciu komunitný pracovník KC, ktorého výberová komisia vyberie na výberovom konaní na uvedenú pozíciu, musí byť spôsobilý k právnym úkonom v plnom rozsahu a musí spĺňať podmienku bezúhonnosti. Splnenie tejto podmienky sa preukazuje výpisom  z registra trestov (nie starším ako tri mesiace).

Zoznam požadovaných dokladov k žiadosti o prijatie do zamestnania (v ktorej je jednoznačne určené, o ktorú pozíciu alebo pozície sa kandidát uchádza):

• štruktúrovaný životopis uchádzača (CV) vo formáte Europass,

• doklad o najvyššom dosiahnutom vzdelaní,

• potvrdenie o návšteve školy, ak je relevantné (musí obsahovať najmä nasledujúce informácie: názov a sídlo školy, školský rok a študijný odbor),

• doklady potvrdzujúce odbornú spôsobilosť, resp. prax,

• uchádzač môže predložiť aj odporúčania alebo pracovné hodnotenia od predchádzajúceho zamestnávateľa alebo od organizácií, s ktorými v minulosti spolupracoval.

Prečo si vybrať nás

Tenenet je občianske združenie s celoslovenskou pôsobnosťou. Už viac ako 13 rokov poskytuje pomoc rodinám, ktoré sa ocitli v zložitých situáciách zapríčinených finančnými problémami, stratou zamestnania, sociálnou izoláciou, poruchami učenia, zneužívaním, užívaním návykových látok alebo poruchami duševného zdravia.

Tenenet o.z. ponúka komplexné služby a podporu, ktorú rodiny potrebujú na to, aby tieto situácie dokázali prekonať.  Služby Tenenet o.z. boli ocenené viacerými prestížnymi cenami doma aj v zahraničí.

Úspechy organizácie Tenenet o.z. v minulosti záviseli a v budúcnosti budú naďalej závisieť od dvoch kľúčových aspektov, ktorými sú vízia a naše hodnoty – otvorenosť, rešpekt, spolupráca, profesionalita, priekopníckosť a inovatívnosť, lojalita, ktorými sa ako organizácia riadime.

Dodatočné informácie

Záujemcovia o niektorú z uvedených pracovných pozícií môžu písomnú žiadosť o prijatie do zamestnania doručiť osobne alebo zaslať poštou na adresu: TENENET o.z., Oravská 4, 903 01 Senec. Záujemcovia vo svojej žiadosti jednoznačne určia, o ktorú konkrétnu pozíciu majú záujem. Uzávierka na predloženie žiadostí o prijatie do zamestnania je 04. 07. 2024. Záujemcovia, ktorých písomné žiadosti do výberového konania boli doručené po termíne uzávierky, nebudú zaradení do výberového konania

Mám záujem

Detaily

  • Nástup1. august 2024
  • Miestooffice (Senec)
  • Pracovný časpevný
  • Druh úväzkuPlný úväzok
  • Spoluprácatrvalý pracovný pomer
  • Odmenaod 1100 € / mes
Mám záujem

Kontakt

Tenenet
  • Adresa:
  • TENENET o.z.
  • Oravská 3083/4
  • 903 01 Senec
  • Ak sa Vám činnosť nášho združenia
    páči, podporte nás aj vy:
    IBAN: SK34 0900 0000 0051 2870 7454 Č.ú.: 51 2870 7454/0900
  • Registrované na MV SR dňa 19.8.2011
  • VVS/1-900/90-380 68
  • IČO: 42255015
  • DIČ: 2023343729

Napíšte nám

    Pre váš komfort využívame súbory cookies. Prehliadaním tejto stránky potvrdzujete, že ste sa oboznámili s tým, čo cookies sú a ako ich môžete odmietnuť.

    Radi by sme vás informovali o používaní cookies a upriamili vašu pozornosť na možnosť zmeny nastavenia svojho internetového prehliadača pre prípad, že vám aktuálne nastavenie využívania cookies nevyhovuje.

    Čo sú cookies?

    Súbory cookies sú malé textové súbory, ktoré môžu byť do internetového prehliadača odosielané pri návšteve webových stránok a ukladané do vášho zariadenia (počítača alebo do iného zariadenia s prístupom na internet, ako napr. smartphone alebo tablet). Súbory cookies sa ukladajú do priečinka pre súbory vášho internetového prehliadača. Cookies obvykle obsahujú názov webovej stránky, z ktorej pochádzajú a dátum svojho vzniku. Pri ďalšej návšteve stránky webový prehliadač znovu načíta súbory cookies a tieto informácie odošle späť webovej stránke, ktorá pôvodne cookies vytvorila. Súbory cookies, ktoré používame, nepoškodzujú váš počítač.

    Používanie cookies

    Používaním týchto webových stránok vyjadrujete súhlas s použitím cookies v súlade s nastavením vášho internetového prehliadača. Ak navštívite naše webové stránky, v prehliadači máte povolené prijímanie súborov cookies, nevykonáte zmenu nastavení vášho internetového prehliadača a pokračujete v návšteve našich web stránok, považujeme to za prijatie našich podmienok používania súborov cookies.

    Prečo používame cookies?

    Cookies používame s cieľom optimálne vytvárať a neustále skvalitňovať naše služby, prispôsobiť ich vašim záujmom a potrebám a zlepšovať ich štruktúru a obsah ako aj na vytváranie zaujímavých ponúk pre Vás. Naša stránka nepoužíva údaje získané používaním cookies ako kontaktné údaje na kontaktovanie Vás prostredníctvom pošty, elektronickej pošty alebo telefónu.

    Ako môžete nastavenia cookies zmeniť?

    Väčšina internetových prehliadačov je pôvodne nastavená na automatické akceptovanie cookies. Toto nastavenie môžete zmeniť zablokovaním cookies alebo upozornením v prípade, že sa majú cookies poslať do vášho zariadenia. Inštrukcie na zmenu cookies nájdete vo voľbe „pomoc“ každého prehliadača. Ak používate rozličné zariadenia na prístup k stránkam (napr. počítač, smartphone, tablet), odporúčame každý prehliadač na každom zariadení prispôsobiť vašim preferenciám cookies.

    Prečo si ponechať nastavenie cookies?

    Používanie cookies a ich povolenie vo webovom prehliadači je na vašom rozhodnutí. V prípade zmeny ich nastavenia však môžu mať niektoré naše webové stránky obmedzenú funkčnosť a znížený užívateľský komfort.

    KC Senec Pon - Pia: 8:00 - 16:00 +421 948 166 588
    KC Jánovce Pon - Pia: 8:00 - 16:00 +421 948 201 141
    Poradenské centrum Kália – Senec Pon - Pia: 8:00 - 16:00 +421 911 856 810
    Poradenské centrum Kália – Trnava Pon - Pia: 8:00 - 16:00 +421 911 856 814
    Linka pomoci ukrajina 24/7 +421 911 546 044
    Ambulancia klinickej psychológie Pon - Pia: 8:00 - 16:00 +421 948 945 086
    Linka pomoci