Krízová intervencia

Krízová intervencia

Špecializovaná odborná činnosť zameraná na špecifické obdobie v živote človeka. Predstavuje podpornú sieť opatrení zameraných na stabilizáciu, prinavrátenie pocitu bezpečia a posilnenie copingových stratégií a nastavenie ďalších opatrení po krízovej udalosti.

Intervenčná pyramída pre duševné zdravie a psychosociálnu podporu v núdzových situáciách

MENTAL HEALTH AND PSYCHOSOCIAL SUPPORT IN EMERGENCY SETTINGS, 2021

  • V počiatočnej fáze je potrebné zamerať sa na základné potreby a služby.
  • Služby zabezpečujúce základné životné potreby 
    • ubytovanie
    • materiálna pomoc 
  • základná zdravotná starostlivosť 
  • Zahŕňa celú populáciu
  • Okamžite po vystavení krízovej situácie

WHO – Čo robiť v čase stresu – ilustrovaná príručka (SVK, UA, ANJ…), manažment stresu, svojpomoc

  • psychologická prvá pomoc manuál
    IFRC       WHO
  • intervencie zamerené na ľudí v nepohode, s prejavmi úzkosti, stresu, strachu ….
  • aplikuje sa v čase od začiatku krízovej situácie do 1 mesiaca

  • V ďalšej fáze je potrebné zamerať sa na aktivácia sociálnych sietí. Podporné priestory vhodné pre deti a rodiny s deťmi.  
  • Rozvoj komunitného poskytovanie psycho-sociálnej podpory 
  • zameraný na ľudí v s ľahkými psychiatrickými poruchami, s intenzívnymi prejavmi úzkosti, stresu, strachu ….
  • aktivity realizované po stabilizácii v čase od jedného mesiaca do jedného roka po vystavení traumatickej udalosti

  • Psychologická a psychiatrická pomoc  
  • zameraný na ľudí so psychiatrickými diagnózami, stredná a ťažké psychiatrické ochorenia  
  • dlhodobá odborná starostlivosť

Užitočné aplikácie

  • First aid to terror 
    • obsahuje preferované reakcie po vystavení teroristickému útoku (krízovej situácii) v rôznych časových bodoch (prvých 6 hodín, 6 až 12 hodín, 12 až 24 hodín, 24 hodín až 1 týždeň, 1 až 4 týždne).
  • WHO Lena – 
    • Aplikácia vám ponúka tipy a triky a informácie pre komunikáciu medzi lekárom a pacientom o rôznych témach a rýchle odkazy na overené zdroje týkajúce sa zdravia
  • mhGAP-IG 2.0 WHO (dostupná UA)
    • elektronická verzia príručky mhGAP pre duševné, neurologické poruchy a poruchy súvisiace s užívaním látok v nešpecializovaných zdravotníckych zariadeniach od WHO

Technická pracovná skupina - Psycho-sociálna podpora (MHPSS)

The Slovakia MHPSS Working Group.

Tenenet o.z. je aktívny členom technickej pracovnej skupiny zameranej na podporu poskytovania psychosociálnej podpory pre ľudí utekajúcich z Ukrajiny pod odborným vedením Svetovej zdravotníckej organizácie.

  1. Úlohou pracovnej skupiny je poskytnúť technickú platformu pre lepšie koordinovanú a cielenú medziagentúrnu pohotovostnú reakciu na potreby duševného zdravia a psycho-sociálnej podpory (MHPSS) dotknutých na Slovensku
  2. Posilniť bezpečné a etické poskytovanie služieb v súlade s normami Medzi-agentúrneho Stáleho výboru (IASC), analýzou a transparentným zdieľaním údajov a informácií týkajúcich sa potrieb, priorít MHPSS a činnosti na Slovensku vrátane hodnotenia potrieb
  3. Propagovať a podporovať kvalitné intervencie MHPSS prostredníctvom spoločných aktivít budovania kapacít na zabezpečenie štandardov kvality
  4. Podporovať zapojenie a vedenie vlády a podporovať zastúpenie rôznych partnerov a zainteresovaných strán MHPSS v rámci pracovnej skupiny, vrátane vládnych partnerov, agentúr OSN a I/MVO

Viac informácia o činnosti pracovnej skupiny ako aj zapojenia našej organizácie nájdete na priložených dokumentoch. One -pager je prehľadný interaktívny dokument zapojených subjektov a kontaktov na jednotlivých aktérov. Obsahuje stručný popis realizovaných aktivít a odkazov na zdroje. V rámci medzinárodnej koordinácia pomoci a skvalitňovania poskytovania našich služieb spolupracujeme aj s pracovnými skupinami v okolitých štátoch a spoločne zdieľame informácie a postupy v oblasti psycho-sociálnej podpory. Ako jeden z výstupov je možné použiť aj one-pager pracovnej skupiny z Poľska zameranom na scitlivenie komunikácie s ľuďmi a tak predchádzať patologizovaniu a sekundárnej traumatizácii ľudí prichádzajúcich s Ukrajiny.

Podrobné informácie a aktuálne dáta je možné dohľadať na portály UNHCR: https://data.unhcr.org/en/situations/ukraine/location/10785

Materiály na stiahnutie

 

 

Nástroje na identifikáciu ohrozených osôb

V rámci prípravy pracovníkov na prácu s utečencami ako aj na prácu s rizikovou populáciou sme spracovali materiály poskytnuté UNHCR ako aj UNICEF na potreby našej organizácie. Tieto nástroje a postupy sú implementované do metodík a postupov v rámci platformy SOCIO. Počas krízovej intervencie, ako aj následnej práce je potrebné sa zamerať na identifikáciu rizikových a ohrozených detí a dospelých. Následne po identifikácie je nutnú zvoliť vhodný postup a prioritizovať identifikované rizikové skupiny na základe ohrozenie a nutnosti poskytnutia pomoci. Na prácu s potencionálne rizikovými klientmi je možné použiť rôzne nástroje a metódy na identifikáciu a stanovenie postupu. V prílohe je možné stiahnuť niekoľko možných postupov a procesov identifikácie, prioritizácie a odporúčaných postupov.

Dokumenty na stiahnutie

Power point prezentácia : klikni tu  / презентація powerpoint: натисніть тут

Kontakt

Tenenet
  • Adresa a fakturačné údaje:
  • TENENET o.z.
  • Oravská 3083/4
  • 903 01 Senec
  • IČO: 42255015
  • DIČ: 2023343729
  • IBAN: SK34 0900 0000 0051 2870 7454
  • Registrované na MV SR dňa 19.8.2011
  • VVS/1-900/90-380 68
  • Ak sa Vám činnosť nášho združenia
    páči, podporte nás aj vy:
    IBAN: SK04 0900 0000 0051 7574 8435 Č.ú.: 51 7574 8435/0900

Napíšte nám

    Pre váš komfort využívame súbory cookies. Prehliadaním tejto stránky potvrdzujete, že ste sa oboznámili s tým, čo cookies sú a ako ich môžete odmietnuť.

    Radi by sme vás informovali o používaní cookies a upriamili vašu pozornosť na možnosť zmeny nastavenia svojho internetového prehliadača pre prípad, že vám aktuálne nastavenie využívania cookies nevyhovuje.

    Čo sú cookies?

    Súbory cookies sú malé textové súbory, ktoré môžu byť do internetového prehliadača odosielané pri návšteve webových stránok a ukladané do vášho zariadenia (počítača alebo do iného zariadenia s prístupom na internet, ako napr. smartphone alebo tablet). Súbory cookies sa ukladajú do priečinka pre súbory vášho internetového prehliadača. Cookies obvykle obsahujú názov webovej stránky, z ktorej pochádzajú a dátum svojho vzniku. Pri ďalšej návšteve stránky webový prehliadač znovu načíta súbory cookies a tieto informácie odošle späť webovej stránke, ktorá pôvodne cookies vytvorila. Súbory cookies, ktoré používame, nepoškodzujú váš počítač.

    Používanie cookies

    Používaním týchto webových stránok vyjadrujete súhlas s použitím cookies v súlade s nastavením vášho internetového prehliadača. Ak navštívite naše webové stránky, v prehliadači máte povolené prijímanie súborov cookies, nevykonáte zmenu nastavení vášho internetového prehliadača a pokračujete v návšteve našich web stránok, považujeme to za prijatie našich podmienok používania súborov cookies.

    Prečo používame cookies?

    Cookies používame s cieľom optimálne vytvárať a neustále skvalitňovať naše služby, prispôsobiť ich vašim záujmom a potrebám a zlepšovať ich štruktúru a obsah ako aj na vytváranie zaujímavých ponúk pre Vás. Naša stránka nepoužíva údaje získané používaním cookies ako kontaktné údaje na kontaktovanie Vás prostredníctvom pošty, elektronickej pošty alebo telefónu.

    Ako môžete nastavenia cookies zmeniť?

    Väčšina internetových prehliadačov je pôvodne nastavená na aické akceptovanie cookies. Toto nastavenie môžete zmeniť zablokovaním cookies alebo upozornením v prípade, že sa majú cookies poslať do vášho zariadenia. Inštrukcie na zmenu cookies nájdete vo voľbe „pomoc“ každého prehliadača. Ak používate rozličné zariadenia na prístup k stránkam (napr. počítač, smartphone, tablet), odporúčame každý prehliadač na každom zariadení prispôsobiť vašim preferenciám cookies.

    Prečo si ponechať nastavenie cookies?

    Používanie cookies a ich povolenie vo webovom prehliadači je na vašom rozhodnutí. V prípade zmeny ich nastavenia však môžu mať niektoré naše webové stránky obmedzenú funkčnosť a znížený užívateľský komfort.

    KC Senec Pon - Pia: 8:00 - 16:00 +421 948 166 588
    KC Jánovce Pon - Pia: 8:00 - 16:00 +421 948 201 141
    Poradenské centrum Kália – Senec Pon - Pia: 8:00 - 16:00 +421 911 856 810
    Poradenské centrum Kália – Trnava Pon - Pia: 8:00 - 16:00 +421 911 856 814
    Linka pomoci ukrajina 24/7 +421 911 546 044
    Ambulancia klinickej psychológie Pon - Pia: 8:00 - 16:00 +421 948 945 086
    Linka pomoci